Bra att veta

På den här sidan har vi samlat information som är bra att veta för dig som har bokat resa eller funderar på att resa med Sydbuss.

Läs också våra resevillkor.

Kontoret

Kontoret är bemannat helgfri måndag till fredag 09.00 – 16.00.

Dag före röd dag har vi öppet 09.00-13.00.

Jourtelefon: 0411-24 98 90 eller 0411-24 98 94

Förändrade öppettider på kontoret. (Vi nås dock alltid på jourtelefon)

21/12 2017 – 8/1 2018 Stängt

21/6 2018 – 13/8 2018 09.00 – 13.00

Ändringar efter kontorstid rörande dagens eller morgondagens körningar göres på jourtelefonen.

Uppsamling

Karta med angivelser till respektive upphämtningsplats hittar ni här. Observera att våra uppsamlingsrundor varierar beroende på vilken färdväg resan går. Vid bokning ser ni också tillgängliga upphämtningsplatser för respektive resa.

Är ni en större grupp som vill hämtas på någon speciell plats/ort? Ring oss så löser vi det. För mer information var vänlig kontakta kontoret.

Onlinebokning

Våra resor går att boka online via vår hemsida. Följ anvisningarna som ges för att göra en bokning.

Är det mindre än fem platser kvar på en resa är den endast bokningsbar på telefon. Är en resa fullbokad på hemsidan kan ni kontakta oss för att se om vi har några lediga restplatser.

Bokningsbekräftelse

Efter en bokning av resa skickar vi en bokningsbekräftelse till er. Gå noga igenom denna och kontrollera att allt stämmer.

Barnrabatter

Barnrabatter ges inte på våra endagarsturer då barnen upptar ett eget säte och skall sitta bältade. Vill man ha barnstol eller bälteskudde tar man själv med detta. Dock ska det meddelas vid bokning av resa,

Eventuella barnrabatter på övriga resor anges i så fall vid respektive resa.

Platsbokning

Önskemål om särskilda platser i bussen kan lämnas i meddelandefältet vid utcheckningen här på sidan.

Allergier

Önskemål om vegetarisk kost, glutenfri mat eller behov av annan kost på grund av allergi med mera, skall meddelas vid bokning av resa. Meddelande kan lämnas i kassan i samband med bokning.

Vi uppmanar även resenärer att undvika parfym och rakvatten under resans gång då medresenärer kan ha allergiska besvär.

Handikapp

Eventuella handikapp bör meddelas i samband med bokning av resa för att vi på bästa vis ska kunna tillgodo se Era behov/önskemål. Meddelande kan lämnas i kassan i samband med bokning.

Bagage

Vi har en begränsning på 75 kilo bagage/person på våra shoppingresor. Du ansvarar själv som resenär för dina tillhörigheter. På våra shoppingresor är det av yttersta vikt att allt bagage märks med namn samt sätesnummer och att endast chauffören lastar in och ut från bussen.

Vid shoppingresor kan det vara bra att ha en väska med för enstaka flaskor eller andra varor. Dock ber vi Er att inte ta med dramatenvagn eller andra vagnar med större hjul då dessa tar för stor plats i bagaget. Glöm inte att tydligt märka Era väskor!

Pass / reseförsäkring

Vid utlandsresa glöm ej att kontrollera giltigheten på ert pass, samt att ni har ett fullgott reseskydd.